Автоиндустрията откри турбокомпресорите наскоро

Помните ли как се чувствате след няколко десетки лицеви опори или след 3-километров бърз крос?

Приблизително по същия начин се чувства колата ви, когато шофирате нагоре по хълма или летите“ по магистралата. Затова все повече съвременни автомобили получават ободряващ въздух, даващ още сила от турбокомпресора. Устройство се използва в автомобилостроенето, авиационната и други индустрии вече повечето от век, но допреди 10-тина години се считаше за играчка за екзотични и много мощни машини.

ТУРБОКОМПРЕСОРЪТ значително повишава мощността на двигателя с 20 до 50 на сто. Това става, след като захрани двигателя с необходимото количество сгъстен атмосферен въздух. Основните части на почти всеки турбокомпресор са турбината и центробежната въздушна помпа, свързани с обща твърда ос. И двата елемента се въртят в както в една посока така и в еднаква скорост. Енергията на дебита на отработените газове, които в конвенционалните двигатели не се употребяват, тук се превръщат в полезна енергия за задвижване на компресора. Така количеството на гориво, което ще се смесва с въздух може да се увеличи, позволявайки на двигателя да постигне по-голяма мощност.

ТУРБОКОМПРЕСОРИ могат да бъдат оборудвани с всеки двигател с вътрешно горене на дизел, бензин или газ. Турбокомпресорите се използват за двигатели с голяма денивелация (морски, локомотив и стационарни), както и за товарни и леки автомобили. Няма значение дали става дума за двутактов или четиритактов двигател. В момента почти всички големи дизелови двигатели, използвани в промишленото производство при повече от 150 кВт, в корабостроенето и пътното строителство, са оборудвани с турбокомпресори. В областта на автомобилния транспорт вече е почти задължително дизелов двигател над 80 кВт да има турбокомпресор.

Ако питате Има ли турбокомпресорът нужда от подръжка“ , отговорът е не, но тъй като се смазва с масло от системата на двигателя, проблемите с тази система обикновено се отразяват и на турбокомпресора. Ниското ниво на маслото води до по-бързо износване и повреди. Знак за проблем с турбокомпресора може да бъде намалената мощност генерирана от двигателя, черен или синкав дим от ауспуха, както повишена консумация на масло на двигателя или необикновен шум на турбокомпресора. Но е жавно да се знае, че тези симптоми не е задължително да се дължат на неизправност на турбокомпресора - на първо място, трябва да се провери двигателя.

При нормална работа на двигателя и добра подръжка турбокомпресорът може да функционира надеждно в продължение на много години. Всякакви ремонти по него трябва да се извършват само от специалист в сервиз, тъй като се изискват специални знания, умения и оборудване. За да работи без проблеми това устройство, просто трябва да се следват препоръките на производителя на автомобила. Според голяма фирма за проучвания само около 30 процента от собствениците на турбо коли изпълняват тези препоръки. Затова възникват много проблеми с турбокомпресора само от пренебрегването на тези правила.

Преди да изключите двигателя след високо натоварване или дълго пътуване, оставете го да работи в продължение на поне 1 минута на празен ход. Ако просто изключете двигателя при високи скорости, турбокомпресорът ще продължи да се върти без смазване от маслената помпа, която спира да работи. В същото време се повреждат лагерите. Не забравяйте да замени филтъра за двигателно масло и маслото. В КАТЕГОРИЯТА ЗА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ на сайта ще ви осигурят бързо и на най-добрата цена филтър и масло. Имайте предвид, че високите температури, генерирани от турбокомпресора, намаляват ефективността и дълготрайността на маслото. Използвайте масло, подходящо за турбо двигатели.

Коментари

3 Коментари

  1. Avatar
    яни 2016-10-27 17:43:18

    браво!\r\nКак турбото се отразява на износване на двигателя.

  2. Avatar
    Стамов 2016-10-22 22:46:00

    Много интересна статия

  3. Avatar
    И. Петров 2016-10-22 18:09:38

    Чудесна статия. Качвайте повече такива статии.

Напиши коментар